Krnovská

ZŠ Mařádkova, Opava

ŠPP

Školní psycholog

Mgr. Kateřina Polášková

Jako školní psycholog se snažím o to, aby žáci, rodiče a učitele měli kde získat podporu, radu a doporučení týkající se školy. Působím preventivně ve výukovém selhávání, podílím se na krizové intervenci, pracuji s žáky a učiteli konzultační a intervenční formou. Zajišťuji také diagnostiku ve školním prostředí a v neposlední řadě se podílím se na vyhledávání a identifikaci žáků s výukovými problémy.

Okruh činností školního psychologa je rozdělen do tří základních oblastí:

Diagnostika, depistáž

  • Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  • Depistáž specifických poruch učení v základních a středních školách.
  • Diagnostika při výukových a výchovných problémech žáků.
  • Depistáž a diagnostika nadaných dětí.
  • Zjišťování sociálního klimatu ve třídě.
  • Screening, ankety, dotazníky ve škole.

Konzultační, poradenské a intervenční práce

  • Péče o integrované žáky (pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu, vedení).
  • Individuální případová práce se žáky v osobních problémech (konzultace, vedení).
  • Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce.
  • Prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení, apod.).
  • Kariérové poradenství u žáků.
  • Techniky a hygiena učení (pro žáky).
  • Skupinová a komunitní práce s žáky.
  • Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
  • Podpora spolupráce třídy a třídního učitele.
  • Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání.
  • Konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí.
  • Pomoc při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí.

Metodická práce a vzdělávací činnost

  • Participace na přípravě programu zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  • Metodická pomoc třídním učitelům.
  • Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky (konzultace a metodické vedení).
  • Účast na pracovních poradách školy.
  • Koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole (výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitelé).
  • Koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními.
  • Metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele, včetně podpory při tvorbě školního vzdělávacího programu.
  • Besedy a osvěta (zákonným zástupcům).
  • Prezentační a informační činnost.
  • Participace na přípravě přijímacího řízení ke vzdělávání ve střední škole.

Moje práce školního psychologa je otevřená služba, jen se nebát a využít ji!

 

Na tomto obsahu se pracuje.

Fotogalerie